تحقیق پارک جمشیدیه (معماری)

دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 120
حجم فایل 72 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل اول:

به نام خداوند جان و خرد

و

دوستداران گل و زیبایی

مقدمه

در میان كرات منظومه شمسی كره ای وجود دارد كه قدرت خداوند در قالب حیات آشكار نموده است یك كره ای خاكی بستر حیات را برای فراهم آورد و گیاهان سبز را برای ادامة زندگی در قلب خود رویانید . به انسان به عنوان موجودی متفكر مأوی بخشید پس از آغاز حیات از زمین شكل گرفت انسان‌های غارنشین بفكر ساختن خانه افتادند. آنان بار دیگر نیاز به سوی زمین دراز كردند و زمین نیز، به محبت آنها پاسخ داد و این چنین تمدن از دل زمین آغاز شد.

دیوارهای بلند و قطور «منع» و «مانع» شهرهای قدیم كه كوچكتر از روستاهای امروز بودند فروریخت و درهای بزرگ و كوچك كه باز شد و باز ماند و از اندیشه پدرانمان گذشت كه:

به دنیایی بی در و دیوار و خانه های یكی شده و آدمهای بیگانه با مرز و در و دیوار می توان رسید.

اندیشه بی‌راهی نداشتند. پرچین های ساده و كوتاه و سبز و پرگل و گیاه و میوه، با مهربانی هرچه بیشتر و درست تر بگویم با شرمی لطیف و انسانی میان املاكشان خط انداخته بود تا اختلافی هرچند كوچك هم پیش نیاید.

سال و سالیانی گذشت، اما آن دیوار بزرگ گرد شهر را كه تكه تكه كرده بودند تا مرزها از میان برود، به میان شهر كشیدند و بتدریج پرچین های پرگل و گیاه به دیوار، و باغهای پر درخت به خانه های چند طبقه بدل شد.

هنوز مادربزرگها و پدربزرگها داشتند از درختهای سیب و انار و گردو و گلدانهای شمعدانی كنار حوض های بزرگ می گفتند كه نه از درخت نشانی ماند و نه از حوضها و شمعدانی ها.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *